Saturday 5 November 2011

selamat hari raya AIDILADHA...perubahan bermakna...

bile raya haji kembali teringat pada raya puasa, bila raye puasa pulak ingat pada raya haji..wawawawa....
syahdu dengar tadbir...mcm nk hari2 beraya..kihkih....

raya haji ini mengingat kan kisah pada NABI IBRAHIM a.s tentang pengerbanan baginda sekeluarga..
dlu masa aku kecik2 bila raye haji mesti aku join tengok orang2 masjid sembelih lembu untuk qurban..nie geng aku  dulu2 bile time qurban..dulu aku ayu dia rockers je tp skung kitaorg dh brtukar die ayu aku lak rockers..kihkih...dia dh b2nang pn..aku je msih solo g..wawawawa...sedih2..

xpe2...kembali pada cite yang awal 2..dlu time tengok lembu kena sembelih aku ckap kesian kat lembu 2..kawan aku yang nie lah(cop..cop...nama nye iqa..) cakap xbaik cakap g2 sb t aku xleh makan daging nye...hehe...bila dah besar skung nie aku dah pk len dah bila tengok lembu kena sembelih aku leh lak cakap ngn slamber..dapat daging qurban sedap nie wat rendang..tulang nye sedap wat sup..sb daging ngn tulang fresh lagi 2....
teruk kan..tapi rezki daging qurban kan daging penuh berkat. semperna mengingati pengorbanan NABI IBRAHIM a.s , jadi untuk itu masakan yg sempurna adalah masakan berkhasiat seperrrrr.....ti....
sup tulang lah...heheheheheehhhehehhehhe.....wawawawaw....lapar lak dh ni...hhehehe..
wokeyh...wokeyhhh....dah ckup ketawa nk bagai mcm pape je...


No comments:

Post a Comment